Nevertheless, my last group (that wil be my students again in September), is specially noisy, and disturbing. I cannot spend half a second talking to another teacher, o looking at an activity..they ALL start wishpering, talking, playing and shouting. It's crazy!!
Another annoying thing about 1st and 2nd grade students, is that when you are explaining something important, they raise their hand and you think that they have a questions or a doubt, buuut...NO!! they just want to go to the toilet, or blow their nose... Or..you ask a question; that student that never participates in class raises his hand, and you think "Finally he is going to give an answer"...but NOOOO!! He opens his little mouth ans says "Can I sharpen my pencil?" aaahahhahahahahha!!! It's frustrating!
Surfing lots of teacher's blogs and websites, I found a quite good idea that will help with both problems. USING HAND SIGNALS.I have created different signals taht children can do with their hands so taht they do not need to speak: this way the do not interrupt an explanations or something important..and THEY DON'T SPEAK (I have the hope that the less I let them speak, even for simple things, the less they will...)
Hand signals from Alba Candela
Suelo tener grupos muy ruidosos. Sé que es en parte culpa mía, pues hago que se muevan, y piensen y compartan sus ideas, y siempre tengo algo preparado para el que termina pronto o para los estudiantes más lentos, o lo que sea.
Sin embargo, mi último grupo (que volverá a serlo en septiembre), es especialmente ruidoso y molesto. No puedo parar ni un segundo a hablar con otro profesor, o preparando algunaactividad .. TODOS empiezan a susurrar, haglar, jugar y gritar. ¡Es una locura!
Otra cosa molestas de los alumnos de 1er y 2 º curso, es que cuando estás explicando algo importante, levantan la mano y piensas que tienen una pregunta o una duda, peeeroooo.... ¡NO! Lo que quieren es ir al baño, o sonarse la nariz ... Otras veces .. haces una pregunta, y el estudiante que no participa en la clase levanta la mano, y piensas "Por fin sva a participar" ... pero ¡NOOOO! Abre su pequeña boca y dice "¿Puedo sacar punta?" ¡Aaahahhahahahahha! ¡Es frustrante!
Navegando en blogs y sitios web de maestros, he encontrado una excelente idea que ayudará solucionar ambos problemas. GESTOS CON LAS MANOS. hE creado diferentes señales que los niños pueden hacer con sus manos para comunicarme algo y que no necesiten hablar: de esta manera no interrumpiran una explicación o algo importante .. y no hablan (tengo la esperanza de que cuanto menos les deje hablar, incluso para cosas simples, menos lo harán ...)
Alba
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